تبلیغات
تجربه های شخصی من - چه رژیمی مناسب بدنسازی است؟
 
سلام
من علیرضا فیض الهی هستم
اینجا من سعی دارم که هر چیزی که یاد گرفتم و هر تجربه یا ایده ای که دارم مینویسم
امیدوارم که مطالب به دردتون بخوره و اگر بتونم به کسی کمکی کنم خیلی خوشحال میشم
Insta&telegram: Alireza_Feizollahi
  :: مدیر وب سایت : علیرضا فیض الهی
» تعداد مطالب :
» تعداد نویسندگان :
» آخرین بروز رسانی :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» بازدید کل :
» آخرین بازدید :

   

چه رژیمی مناسب بدنسازی است؟
شنبه 17 تیر 1396 ساعت 06:35 ق.ظ | نوشته ‌شده به دست علیرضا فیض الهی | ( نظر شخصی خودتون رو بهم بگین )


علاقه مندان به درک تغذیه و تناسب اندام میدونن که بیش از یک راه به رسیدن به اهدافشون وجود داره.دست اول اونا فهمیدن که راههای مختلف رژیم گرفتن واسه کاهش وزن و افزایش سلامتی وجود داره.اما تو رسانه ها و فرهنگها ده ها ساله که یه جنگی بین رژیم های کم چرب و کم کرب به راه افتاده که طرفدارای هرکدوم با تحقیقات مختلف بدنبال حذف دیگری هستن.


آخرین مطالعه به روی یک سری انسان چاق در دانشگاه تولان صورت گرفته.رسانه ها خبر از پیروزی رژیم های کم کربوهیدرات خبر دادن.


گروه کم کرب علاوه بر کاهش وزن به نتایجی راجع به مقابله با بیماری های قلبی رسیدن و جالبه که برای سلامت قلب رژیم های کم کرب ولی پرچرب ارجع هستن. (Low carb high fat)


با این جزئیات،چگونگی تقسیم بندی افراد اینگونه بود:


گروه کم کرب


-خوردن کمتر از ۴۰ کرب در طول هر روز.


-گفته شد که میزان فعالیتشونو کم و زیاد نکنن.


-بهشون وعده های جایگزین و مشاوره داده شد.


گروه کم چرب


-گفته شد که چربی روزانه رو به میزان ۳۰% مصرف سالانه کاهش بدن.


-گفته شدکه میزان فعالیتشونو کم و زیاد نکنن.


-بهشون وعده های جایگزین ومشاوره داده شد.


وقتی به یک سری آمریکایی که ۴۰ تا ۶۰ ساله به یه نحو تغذیه میکنن،رژیممیدی برای آزمایش،معلومه که نتایج غیر قابل پیشبینی خواهد بود.
برای رفع این مشکل هم به افراد اجازه داده شد تا در فرهنگ تغذیه ایه خودشون آزمایشات رو به جلو ببرن.

-وعده ی جایگزین:به هرکدوم از شرکت کنندها شکلاتها و مخلوطهای کم چرب و کم کرب با توجه به فرهنگ تغذیه ایشون بعنوان وعده ی جایگزین داده شد.
-مشاوره:برای شرکت کننده ها در گروههای کوچیک مشاوره های تغذیه ای و راهنمایی داده شد.

با این ۲ قدم عملا امکان اشتباه برای هیچیک از افراد ممکن نبود،درسته؟کاملا نه ولی ۸۰% تاثیر داشت.از طرفی کالری مصرفی کاملا تحت کنترل نبود و توسط خود افراد بیان میشد.

برای مثال اگه گفته میشد روزانه ۲۰۰۰ کالری مصرف بشه،غیرمحتمل بود که افراد بتونن درست اطلاعات رو گزارش کنن.

برای گروه کم کرب که برنامه ریزی شده بود روزانه ۴۰ گرم کربوهیدرات مصرف کنن گاها به این عدد نزدیک هم نشدن ولی در طول ۳ ماه موفق شدن مصرف کربوهیدراتشون رو از روزی ۲۴۰ گرم به ۱۰۰ گرم برسونن ولی این هم باقی نموند و در طول ۱۲ ماه این مقدار به ۱۲۰ گرم بطور میانگین رسید.

این هم نتایج بر روی شرایط فیزیکیه ۲ گروه:

گروه کم کرب:

-۱۱٫۷ پوند کاهش وزن بطور میانگین

-۱٫۲% کاهش چربی خالص

-۱٫۳% افزایش عضله ی خالص

گروه کم چرب:

-۳٫۹ پوند کاهش وزن بطور میانگین

-۰٫۳% کاهش چربی خالص

-۰٫۴% از دست دادن عضله

بیشترین مانور روی میزان کاهش وزن در ۲ گروه و بعد از اعلام نتایج داده شد اما نکته ی تامل برانگیز عضله سازیه گروه کم کرب و عضله سوزیه گروه کم چرب بود.

کربوهیدرات کم و سلامت قلب:

حالا به پیشگویی ها راجع به بیماریهای قلبی میرسیم،گروه کم کرب با افزایش اچ دی ال (کلسترول درشت و بی خطر ) برخلاف گروه کم چرب،مواجه شدن که این دلیل محکمی بر جلوگیری از بیماریهای قلبیه.و همچنین داشتن تری گلیسیرید (چربی خون) کمتر و ریسک سکته قلبی پایینتر از نتایج گروه کم چرب بود بعلاوه اینکه ال دی ال (کلسترول ریز و دارای دو دسته بیخظر و خطرناک ) این گروه کمی بیشتر از گروه کم چرب کاهش یافته بود.

این آزمایشات صرفا یک آزمایش در چند بُعد بوده ولی دلیلی نمیشه چیزهای زیادی برای گفتن نداشته یاشه…

-تکنیکهایی مانند وعده های جایگزین و مشاوره ها شاید نتونه برای ساختن روش زندگی درست کافی باشه اما بسیار موثره.

-دریافت مقدار مناسب پروتئین کمک به کاهش وزن میکنه.

-کم کردن کربوهیدرات در کنار کاهش وزن به سلامت قلب شما کمک میکنه.

-ثابت شد با کم کردن مصرف کرب خود به خود مصرف پروتئین زیادتر میشه.

-و در نهایت عوض کردن عادات غذایی و کاهش کربو به ۴۰گرم در روز کار سختیه اما میشه در حد ۱۰۰ گرم(رژیم آمریکایی) نگهش داشت.( در رژیم لوکرب تا ۱۰۰ گرم و در رژیم کتوژنیک تا ۴۰ گرم مصرف کربوهیدرات - بسته به شرایط بین ۲۰ تا ۴۰ - مجاز است )

پس چربی به میزان لازم نه تنها ضرر نداره بلکه لازمه

پ.ن ؛ نتایج بدست آمده از سایت دوپامین است اما به علت تحلیل متفاوت بخش هایی حذف و اضافه شده اند ...
در نتایج هر دو آزمایش کالری یکسان فرض شده است و بجای مصرف کرب ، افزایش پروتئین در دستور کار قرار گرفته است در حالی که با افزایش مصرف منابع پروتئینی مصرف چربی هم افزایش پیدا خواهد کرد
برای مثال حتی یه سینه مرغ به عنوان گوشت خیلی کم چرب حداقل نصف آن چربی است لذا نتیجه گیری اینکه تنها کرب کاهش و پروتئین افزایش یابد غیر قابل قبوله
در تعادل سه درشت مغذی با کاهش کرب افزایش چربی رو به همراه خواهد داشت
جهت افزایش چربی فقط از نوع سالم یعنی چربی های حیوانی روغن نارگیل و زیتون مجاز میباشد !!
نکته نهایی: جهت کاهش وزن از رژیم کتوژنیک و جهت افزایش حجم از رژیم لوکرب استفاده کنین



:: مرتبط با: سلامت ,
:: برچسب‌ها: چربی سوزی , رژیم مخصوص بدنسازی , فیتنس , مقایسه رژیم کم چرب و کم کرب , لوکرب , کم چرب , بدنسازی ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید
پریزادم آدمی زادم شنبه 17 تیر 1396 08:54 ق.ظ
سلام گلم
وبلاگ خیلی خوبی داری، مطالبت عالین.
اگه دوست داشتی بیا تبادل لینک کنیم
فقط بیا و خودتو لینک کن ^_^
موفق باشی
علیرضا فیض الهی پاسخ داد:
سلام مرسی
لینک من تو سایتت هستش
یه نگاه کن
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر