تبلیغات
تجربه های شخصی من - تفاوت لوکارب , LCHF , کتوژنیک
 
سلام
من علیرضا فیض الهی هستم
اینجا من سعی دارم که هر چیزی که یاد گرفتم و هر تجربه یا ایده ای که دارم مینویسم
امیدوارم که مطالب به دردتون بخوره و اگر بتونم به کسی کمکی کنم خیلی خوشحال میشم
Insta&telegram: Alireza_Feizollahi
  :: مدیر وب سایت : علیرضا فیض الهی
» تعداد مطالب :
» تعداد نویسندگان :
» آخرین بروز رسانی :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» بازدید کل :
» آخرین بازدید :

   

تفاوت لوکارب , LCHF , کتوژنیک
شنبه 17 تیر 1396 ساعت 01:54 ب.ظ | نوشته ‌شده به دست علیرضا فیض الهی | ( نظر خودتون رو بهم بگین )

لوکارب یا LCHF یا کتوژنیک

توی مدتی که این استایل از رژیم ها به شدت فراگیر شده این سه عبارت بالا به شدت مورد استفاده قرار میگیره و بعضا دیدم که این عبارات به اشتباه و یا جابجا به کار برده میشن و یا کلا باعث گمراهی و سردرگمی شدن.

این سه عبارت شاید در اصل و از منظر کاهش کربوهیدراتهای مصرفی شبیه هم باشن، اما فی الواقع میتونن به تنهایی بیانگر یک استایل ویژه از یک رژیم غذایی خاص باشن


#لوکارب؛

هر نوع رژیم غذایی محدود کننده کربوهیدراتهایی که در پیش میگیریم، حال به هرمیزانی که طی اون نسبت به یک عادت غذایی معمول کربوهیدرات مصرف کنیم، شامل این سبک غذایی میشه.

مثلا اگر کسی تا دیروز ۶۰ درصد از کل نیازش روزانه خودش رو از کاربها میگرفته و الان اون رو به ۴۰ درصد کاهش داده هم شامل رژیم لوکارب میشه.

پیروی از یک رژیم لوکارب هرگز به معنای اضافه تر کردن چربی در غذاها نیست.



کم کربوهیدرات و پر چربی یا #LCHF؛
نوعی دیگه از رژیم های غذایی است که طی اون عمده منبع تامین کننده انرژی در عادت غذایی روزانه افراد از منابع چربی تامین میشه. مصرف کاربها در این نوع رژیم ها میتونه از ۲۰ گرم تا ۱۵۰ گرم در روز متغییر باشه و میشه بعضا کمی پروتیین بیشتر هم مصرف نمود.

#کتوژنیک یا استریکت لوکارب های فت یا Strict LCHF؛
که نوع سختگیرانه تری از از رژیم LCHF هست و در اون تاکید زیادی به مصرف کربوهیدراتها تا زیر ۲۰ گرم در روز و پرهیز از مصرف هرگونه غلات و شکر و میوه و امثالهم با هدف رسوندن سطح کتون خون تا بازه بهینه یعنی ۱.۵ الی ۳ میلی مول بر لیتر هست.
در این رژیم مصرف خیلی از مواد مثل زلیتول (قند موجود در آدامس) و کافئین هم محدود میشه. مصرف پروتئین باید در حداقل ممکن براساس نیاز بدنی فرد باشه و مصرف چربی بالای ۲۰۰ گرم در طول روز و هزاران نکته ریز و درشت دیگه.
در این مرحله رعایت نکات لازم برای رسوندن سطح کتونهای خون به رنج بهینه از اهمیت ویژه ای برخورداره

پی نوشت؛
یادتون باشه در کلیه حالتهای LCHF سطح کربوهیدراتها باید پایین، میزان پروتئین ها متعادل و صرفا در حد نیاز بدن و مقدار مصرف چربی باید بالا باشه

لطفا اگر پروتئین زیاد و یا کارب زیاد مصرف میکنید، چربی رو بیش از حد مصرف نکنید و صرفا در حد طبخ غذا روغن بکار ببرید

توصیه تجربی؛
میزان پروتئین مورد نیاز برای غیر ورزشکاران معادل یک گرم به اضای هر کیلوگرم وزن خشک بدن هست. اگر به وزن خشک دسترسی ندارید حدود یک گرم به اضای ۸۰ درصد از کل وزن رو ملاک بزارید




:: مرتبط با: سلامت ,
:: برچسب‌ها: کتوژنیک , لوکارب , لوکرب , تفاوت لوکرب و کتوژنیک , lchf , کم کرب , چربی ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید
دانلود کتاب آیین نامه رانندگی دوشنبه 8 آبان 1396 01:46 ق.ظ
ممنون از وبلاگ خوبتون
آموزش آشپزی یکشنبه 30 مهر 1396 12:18 ق.ظ
ممنون از وبلاگ خوبتون. به وبلاگ ما هم سر بزنید.
آموزش آشپزی یکشنبه 9 مهر 1396 08:41 ب.ظ
ممنون از سایت خوبتون
علیرضا فیض الهی پاسخ داد:
ممنون از نظرتون
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر