تبلیغات
تجربه های شخصی من - کتوژنیک
 
سلام
من علیرضا فیض الهی هستم
اینجا من سعی دارم که هر چیزی که یاد گرفتم و هر تجربه یا ایده ای که دارم مینویسم
امیدوارم که مطالب به دردتون بخوره و اگر بتونم به کسی کمکی کنم خیلی خوشحال میشم

  :: مدیر وب سایت : علیرضا فیض الهی
» تعداد مطالب :
» تعداد نویسندگان :
» آخرین بروز رسانی :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» بازدید کل :
» آخرین بازدید :

   

کتوژنیک
سه شنبه 17 مرداد 1396 ساعت 07:00 ق.ظ | نوشته ‌شده به دست علیرضا فیض الهی | ( نظرات )
کتوجنیک رو ساده بگیرین و. نذارین مربی های نابلد به اشتباه بندازنتون.
این پست براى كسانیست که رژیم کتوجنیک رو برای سوزوندن چربی‌ بدن و نه برای کاربرد پزشکی آن مثل، صرع، سرطان و .. انجام میدهند، مثل ۹۰% ادمایى که برای کاهش چربی‌ یا رژیم غذایی‌ سالم یا بهبود عملکرد مغز و سطح انرژی بالا کتوجنیك را انتخاب میكنند. . .
.
افرادی که کتوجنیک رو برای مصارف پزشکی‌ می‌گیرن نیاز به کنترل سطح کتون خون و قند خون رو دارند. ولی‌ اگه شما برای از دست دادن چربی‌ در کتوجنیک هستید بهش نیازی ندارین. مثل اینکه اگه دیابتی نباشید نیازی نیست گلکوز خون رو اندازه بگیرین چه اهمیتی داره اگه قند خون شما بعد از غذا کمی‌ افزایش پیدا کنه؟ کاملا طبیعیه‌. .
.
در بدن هورمونی به نام گلوکاگون وجود داره که قند خون رو بعد غذا افزایش میده و بعد انسولین برای رسوندن اون به سلول‌ها وجود داره. بدن سالم، گلوکگون و انسولین رو در تعادل زیبایی‌ با هم تولید میکنه. . .
.
رژیم کتوجنیک پیچیده نیست بیش از حد پیچیده اش كردند. خیلی‌ از مربی‌‌ها گیجتون کردن چربی‌ زیاد با پروتئین کم بخورین تا چربی‌ از دست بدین. پولتون رو پایه نوار‌های کتون إدرار بخصوص هدر ندین. خودتون رو به فشارو اذیت نندازین واسه از دست دادن چربی‌، من از افراد سالم که هدفشون كاهش وزن هست حرف میزنم.
.
باز هم در مورد انتخاب غذا، من برای هر یک از شما توضیح دادم که در ابتدا بهتر است بسیاری از مواد غذایی رو از بشقاب خود حذف کنین چون بسیاری از شما از بدنتون آگاه نیستید و سپس به تدریج این مواد غذایی را به بشقابتون بر اساس واکنش بدن خود برمی گردانید. این به شما اجازه می دهد تا متوجه شوید که در بدن شما چه اتفاق می افتد. همه شما به مواد غذایی خاصی حساسیت ندارین ولی باید اطمینان حاصل کنیم.
مجددا فکر نکنید که خوردن چربی بیشتر به کاهش چربی بدن کمک می کند. کتو به شما اجازه می دهد کمتر بخورید و بیشتر راضی باشید.و این باعث می شه کالری شما ناخوداگاه محدود بشه. شما فقط باید بدانید خوردن چربی بیشتر باعث جلوگیری از سوختن چربی بدن می شود. این خیلی پایه است تعادل انرژی هنوز هم در رژیم غذایی کتوژنیک مهم است. .



متأسفانه بعضی افراد مردم را گیج می کنند و می گویند که تعادل انرژی در همه چیز مهم نیست. اجازه بدهید بطور ساده بگم که با توجه به فعالیتتون مقدار پروتئین خود را تنظیم کنید. بسیار ساده. سپس با توجه به هدفتون با چربی بازی می کنید. اگر می خواهید چربی بدن خود تون را از دست بدهید، در بشقابتان چربی رو کم می كنید و اگر دنبال كاهش وزن نیستید نسبت ها کاملا متفاوت میشن. 
.

جادوی کتوژنیک این است که هورمونهاى شما بدنتون را در حالت گرسنه قرار نمی دهد. شما فقط گرسنه نیستید و به طور طبیعی شما به مقدار زیاد غذا نمیخورید و در حقیقت گرسنگى را سركوب كردید.
.
.
در ابتدا شما ممکن است چربی بیشتری بخورید و کالری نیاز خود را حفظ کنید زیرا در ابتداى رژیم و تغییر در استایل زندگى شما نمی خواهید بیش از حد بدن خودتون را تحت فشار و استرس قرار دهید. اما اگر شما در حال تلاش برای سوختن چربی بدن هستید، یكجایى میرسه كه اكثرا از كم نكردن شكایت دارید و اینجاست كه باید و باید كالرى دریافتى را كاهش دهید زیرا تعادل انرژی هنوز اهمیت دارد و اگر با همان روش ادامه دهید امكان افزایش وزن هم هست همانگونه كه خیلیها تجربه داشتید!!! فقط با انجام این منطق، شما راه خود را پیدا خواهید کرد و می توانید آن را در دراز مدت انجام دهید
.

کتوجنیک یک راه قدرتمند برای تنظیم مجدد ارتباط شما با رژیم غذاییتون ، بدنتون و زندگیتونه. اگر شما به دنبال از دست دادن چربی هستید، کتو می تواند بسیار مؤثر باشد و غذاهای مغذی را بر پایه پروتئین، چربی ها و سبزیجات مفید مانند گوشت قرمز، غذاهای دریایی، سبزیجات و چربی های کافی مصرف کنید.
.

رژیم غذاییتون را ساده نگه دارین ،و اگر قصد دارید با اون دراز مدت زندگی کنین باید از آن لذت ببرید. نگذارید هیچ کس به اشتباه بندازدتون.



یك روش خیلى ساده براى اكثر شما كه فعالیت ورزشى زیاد ندارید اینست كه این یكماه یا دوماه اگر یك رژیم غذایى منظم و ثابت داشتید و كاهش وزن نداشتید بهتر است كه مقدار پروتیین و چربى را با مقدار كم هر هفته كم كنید. اگر حدود ٢٠ گرم كارب میخورید ان را ١٥ گرم كنید و اگر در این هفته ٩٠ گرم پروتیین خالص میخوری هفته بعد ٨٠ گرم و بهمین نسبت ۱۰ گرم هم از چربى كم كنید. .
.
حتى اگر نمیتونید مقدار را حساب كنید بصورت چشمى كم و زیاد كنید و دو هفته ادامه دهید و بهمین صورت هفته هاى بعد را ادامه دهید
.
.
بعنوان مثال اینهفته لبنیات را قطع كنید و ببینید چه اثرى داره؟ دوست عزیزى از ایران تماس گرفتند كه هم یبوست دارند و هم استاپ وزنى. بمحض اینكه پنیر قطع شد، هر دو مشكل حل شد. پس خودتون امتحان كنید و ببینید با چه تغییراتى بدنتون واكنش نشون میده؟ .
.
امااگر شما ورزشكار هستید و هر روز ورزش سنگین میكنید تنظیم این مقدارها ( ماكروها) بسیار بسیار مهم هستند.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید
زری جوووووون سه شنبه 17 مرداد 1396 12:24 ب.ظ
سلام گلم
وبلاگ خیلی خوبی داری، مطالبت عالین.
اگه دوست داشتی بیا تبادل لینک کنیم
فقط بیا و خودتو لینک کن ^_^
موفق باشی
بهگل سه شنبه 17 مرداد 1396 10:44 ق.ظ
عزیزم می دونی چرا بازدید وبلاگت کمه ؟
میخوای بازدیدت رو زیاد کنی؟
یه راه آسون و بدون هزینه واست دارم.
تبادل لینک کن
با وبلاگ من ( چون مخصوص تبادل لینک و افزایش بازدیده )
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر